De ce Dumnezeu aseamănă omul cu oaia?

omul si oaiaUnii au susţinut că omul are multe în comun cu maimuţa. De aceea, în multe aspecte, lumea s-a transformat într-o junglă. Dumnezeu însă, susţine că omul are mai multe în comun cu… oaia. Da, la o simplă privire de ansamblu asupra Scripturilor sfinte, este imposibil să nu observi faptul că în viziunea lui Dumnezeu omul este asemănat cu oaia, iar Biserica Sa cu turma de oi. Domnul Isus a spus: „Eu am venit ca oile să aibă viaţa şi s-o aibă din belşug. Eu sunt Păstorul cel Bun. Păstorul cel Bun îşi dă viaţa pentru oi… Eu Îmi cunosc oile Mele… Mai am şi alte oi care nu sunt din staulul acesta; şi pe acelea trebuie să le aduc. Ele vor asculta de glasul Meu şi va fi o turmă şi un Păstor” (Ioan 10.10-11, 14, 16).

De ce oare ne aseamănă Domnul Isus pe noi cu oile? Ce a vrut Domnul Isus ca eu să ştiu despre mine atunci când m-a comparat cu oaia?

Oaia este un animal lipsit de apărare. Ea nu posedă nici un sistem de apărare: n-are colţi ca lupul, n-are ţepi ca ariciul, n-are picioare dezvoltate pentru fugă asemenea iepurelui, n-are nici aripi ca să poată zbura ca păsările, nici ghiare ca leul şi nici capacitatea de a se ascunde sub pământ ca şopârla. Oaia este un animal vulnerabil şi o pradă uşoară. La fel suntem noi, eu şi tu, în faţa lui Satan.

Oaia nu se poate hrăni singură. Ea trebuie condusă la păşune pentru că nu ştie cum şi unde să-şi găsească hrana. De aceea nu există oaie sălbatică. Regele David care în copilărie a fost păstor a compus binecunoscutul Psalm: „Domnul este păstorul meu, nu voi duce lipsă de nimic. El mă paşte în păşuni verzi şi mă duce la ape de odihnă…” (Psalmul 23.1-2). Am văzut pe câmp cai şi vaci care pasc fără supraveghere şi chiar gâşte, dar niciodată n-am văzut oi fără păstor. Fără păstor, oaia ar muri de foame…la fel şi eu, şi tu.

Oaia nu se poate orienta în spaţiu, se rătăceşte foarte uşor. Am văzut capre care ştiu să se întoarcă singure acasă, la fel gâştele şi chiar vaca ştie la ce poartă să se oprească, dar n-am văzut oi care să găsească drumul spre casă fără ajutorul păstorului. La fel este şi omul- omul fără Păstor se rătăceşte pe cărări ce duc la moarte, căi ce duc în gura lupului-satan şi niciodată nu poate afla drumul spre Casa Tatălui Ceresc. De aceea spunea profetul Isaia cu privire la noi oamenii: „Noi rătăceam cu toţii ca nişte oi, fiecare îşi vedea de drumul lui…” (Isaia 53.6).

Oaia traieşte în turmă. Nu poate trăi izolată. O oaie care trăieşte departe de turmă în mod automat este departe şi de păstor şi de grija acestuia. În acelaşi fel, credinciosul adevărat nu poate trăi departe de adunare, nu poate trăi departe de Biserică. Cei care cred că pot fi „creştini de-acasă” nu sunt parte a turmei Domnului Isus. Biblia spune: „toţi cei ce credeau erau împreună la un loc… toţi împreună erau nelipsiţi de la Templu…” (Fapte.2.44, 46). Credincioşii au nevoie de părtăşie, de comuniune pentru că avem nevoie unii de alţii.

Oaia distinge, ascultă şi urmează doar glasul păstorului. Biblia spune: „oile aud glasul lui… oile merg după el pentru că îi cunosc glasul… nu merg deloc după un străin, ci fug de el pentru că nu cunosc glasul străinilor” (Ioan 10.3-5). Credinciosul care aparţine Domnului Isus ştie să distingă dacă învăţătura pe care o primeşte în biserică este de la Domnul Isus sau de la cel rău. Credinciosul adevărat doreşte să audă doar glasul Păstorului cel Bun. Şi nu doar că îl distinge şi-l ascultă cu plăcere, dar îl şi urmează- credinciosul împlineşte ceea ce Domnul Isus spune.

Lupii au dat întotdeauna târcoale turmelor de oi şi niciodată n-am auzit cum vreun lup a fost sfâşiat de oi, ci invers. Cu toate acestea, te-ai întrebat vreodată de ce oile sunt mult mai multe de cât lupii? Răspunsul este simplu: oile au păstor. Creşterea, bunăstarea şi înmulţirea oilor se datorează în întregime păstorului. (Iată chiar aici o simplă dovadă ce contrazice evoluţionismul; dacă evoluţionismul ar fi fost adevărat, noi astăzi n-am fi mâncat miei de Paşte.) Potrivit aceluiaşi raţionament, ţinând cont numărul şi de puterea duşmanilor creştinilor, aceştia ar fi trebuit să fi dispărut demult. Totuşi creştinii continuă să existe şi numărul lor creşte. De ce? Nu pentru că nu mai au duşmani, ci pentru că au Păstor- Domnul Isus este Păstorul cel Bun care îngrijeşte de Biserica Sa, de turma Sa.

Faci tu parte din turma Domnului Isus? Distingi tu glasul Păstorului, Îl asculţi şi Îl urmezi?  În limbaj spiritual, şi tu eşti o oaie. Şi tu eşti în pericol şi fără apărare, eşti fără hrană pentru suflet şi lipsit de orientare. Tu ai nevoie de Păstor, tu ai nevoie de Domnul Isus- El este Păstorul cel Bun! El te cunoaşte în mod deplin. Îţi cunoaşte numele şi-ţi cunoaşte problemele şi nevoile. El este singurul Căruia Îi pasă cu adevărat de tine, şi-I pasă atât de mult încât, pentru a te salva de la iad şi din ghearele diavolului, în mod neobişnuit, El-Păstorul Şi-a dat viaţa pentru noi, oile. Doar sub grija Lui poţi fii fericit!

Mihail Geabou, pastor Biserica Baptistă Calea Domnului

This entry was posted in Valori and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

