“Voi vreţi să ne faceţi baptişti…”

menbiblestudyNu mă îndoiesc de faptul că sunt mulţi oameni care gândesc în felul acesta. Cândva am gândit şi eu aşa. Însă din momentul în care am înţeles Evanghelia Domnului Isus am priceput câteva lucruri care mi-au schimbat cu totul perspectiva:

*În ochii lui Dumnezeu oamenii se împart doar în două categorii; tocmai de aceea şi după moarte există doar Rai şi Iad. Nu există o a treia alternativă. Nu există câte un Rai şi un Iad pentru fiecare cult. N-am nici convingerea că Raiul s-a privatizat şi vreun cult l-a trecut în proprietate.

*Împărţirea oamenilor înaintea lui Dumnezeu nu se face în funcţie de cult, religie sau denominaţiune ci în funcţie de atitudinea omului faţă de Domnul Isus. Unii Îl iubesc şi-L ascultă. Alţii Îl urăsc sau sunt indiferenţi şi nu-L ascultă.

*Am înţeles că Mântuirea este Domnul Isus Hristos. Nu omul şi nici vreun cult religios nu poate da mântuirea omului. Cultele şi Bisericile creştine au valoare atâta timp cât Îl îndrumă pe om la Domnul Isus Hristos.

*Am înţeles că Biserica lui Hristos este mult mai mare decât graniţele cultului nostru. De aceea Îi chem pe oameni la Domnul Isus Hristos, îi chem la Împărăţia lui Dumnezeu care depăşeşte orice graniţe denominaţionale, politice, teritoriale, etnice şi rasiale.

În concluzie: dacă scopul meu ar fi să te determin să îţi schimbi religia, n-am realizat mare lucru decât să schimb ambalajul dar tot în iad ai ajunge. Sunt şi baptişti destui care ajung în iad. Scopul meu principal este să te conştientizez că religia fără Hristos este moartă şi nu-ţi este de nici un folos. Scopul meu este să te conştientizez să nu te încrezi în religiozitate ci în Domnul Isus Hristos. Scopul meu este să te încurajez să te faci creştin cu adevărat, adică ucenic al Domnului Isus, să-L iubeşti şi să asculţi de El. În rest este mai puţin important ce croială a hainelor porţi atâta timp cât aparţii Domnului Isus.

Eu sunt baptist pentru că învăţătura baptistă îmi permite să mă las îndrumat de Biblie ca autoritate supremă. Nu-mi sunt impuse învăţături sau tradiţii omeneşti pe care Biblia le condamnă. Totuşi, pentru mine nu este important că sunt baptist ci faptul că am devenit creştin. N-aş muri pentru numele de baptist dar pentru Hristos… mă rog ca El să m-ajute să nu mă lepăd niciodată de El chiar cu preţul vieţii.

Nu neg că nu m-aş bucura pentru orice persoană care alege să-L slujească pe Domnul Isus în Biserica pe care o păstoresc. Doar n-ai vrea să mă supăr pentru asta, nu-i aşa? Dar nici nu mă întristez dacă cineva Îl urmează pe Domnul Isus într-o altă biserică. Atâta timp cât Îl iubim şi-L slujim pe Domnul Isus Hristos, suntem fraţi şi facem parte din aceeaşi împărăţie (chiar dacă nu din acelaşi cult sau biserică).

Trebuie să precizez însă că în urma înţelegerii corecte a Evangheliei Domnului Isus, da, în mod sigur unii vor fi determinaţi sau vor simţi nevoia să îşi schimbe biserica sau denominaţiunea. Pentru că, din păcate, există culte religioase în care învăţătura nu este în conformitate cu Biblia şi în mod evident, cei ce vor să asculte de Biblie nu pot fi toleraţi acolo.

Ca să nu mai lungim vorba. Sper că m-am făcut înţeles: nu fac propagandă la un cult ci la o Persoană- Domnul Isus. Nu promovez o religie ci o relaţie cu Domnul Isus. În iad pot fi găsiţi baptişti, adventişti, ortodocşi sau catolici… vor fi acolo o grămadă de creştini cu numele, dar nu vei găsi acolo nici măcar unul care în timpul vieţii L-a iubit şi L-a slujit pe Domnul Isus—aceştia sunt creştinii.

„Voi vreţi să ne faceţi baptişti…” Nu! Eu vreau ca tu să devi creştin. Ambalajul n-are importanţă. Conţinutul trebuie să fie creştin!

 

Mihail Geabou

 

This entry was posted in Apologetica, Ortodoxie, Tineri, Viaţa eternă and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

